zaterdag 24 juni 2017

Ålesund-Kristiansund

20 juni
In Ålesund gebleven. Het waaide trouwens ook erg hard. Ik had een simpel programma: sightseeing en  boodschappen doen voor de komende dagen. Lekker zo relaxed. Als beertje Paddington het centrum ingewandeld, met regenhoedje en kano anorak, regenbroek en laarzen aan tegen de buien. Uitgebreid geluncht. Gelezen. 's Avonds bleek Sting op te treden on het stadion pal naast de camping. Kon er helemaal van meegenieten.
21 juni
Weer varen. Eerst vanaf de camping naar de zuidingang van het haventje van Ålesund. Kleine sporvalg onder een bruggetje door. Er lagen 2 cruiseschepen in de weg, moest onder de boeg door om bij de doorgang te komen en kreeg vanaf de wal toegeroepen dat het verboden was. Het was verder een kille winderige vaardag wel met de wind in de rug. Mooi kampeerplekje gevonden op eilandje en nog een rondwandeling gemaakt. Een paar boerderijen, een kerkje met uitgebreide begraafplaats. Haast alle doden heetten Sandøya, toevallig ook de naam van het eiland.
22 juni.
Onverwacht veel wind tegen maar wel met zon! Dat was de eerste zon sinds ik weer aan het varen ben. Die wind had me na ruim 4 u varen behoorlijk uitgeput dus in de geest van Noorwegen 2.0 besloten niet verder te varen maar neer te strijken op de camping in Bud. Ik had de middag echt nodig om te revalideren. Ontdekt dat ik mijn oplaadsnoertje van de iPhone kwijt ben. Snoertje kunnen lenen.
23 juni
Vertrokken met 2 vaarplannen: in 1 of 2 dagen naar Kristiansund. Een berucht stuk kust, binnendoor was niet mogelijk. Het varen ging lekker, ook omdat ik het droogpak niet aanhad en er nauwelijks wind stond. Dus in een keer doorgegaan naar K. Gaf toch ook wel weer een goed gevoel, te merken dat ik het nog kan. Hotelletje genomen.
Kon niet goed slapen door een aanhoudend energiek gevoel, heb ik eerder na lange vaardagen ook gehad.
24 juni.
Ontbijtbuffet, stadje ingewandeld om iPhone snoertje te kopen. En nu zit ik op een bankje in de zon want de winkels gaan pas om 10 u open.. Maarr.. wat is er nou lekkerder dan schrijven aan je blog op een bankje in de zon?
Vanmiddag verkas ik van hotel naar de camping hier, morgen weer verder als de weersvoorspellingen ok zijn.

1 opmerking:

  1. Goed Bezig! Zo te zien laat je je nu meer leiden door de omstandigheden en gun je jezelf meer rust. En toch zijn wij weer verbaasd over je voortgang. Mijn zus en haar man zitten nu op de Lofoten en ik zei al dat ze naar je moeten uitkijken (maar dat is een grapje, snap je hopelijk wel!) Veel succes en plezier met de volgende etappe. Joke en Henk.

    BeantwoordenVerwijderen