dinsdag 27 juni 2017

Varen en verwaaid liggen

24 juni, vervolg.
Ik ben na uitchecken, rond 12:30 toch verder gevaren. Het was heerlijk vaarweer, echt genieten. Zon, wat wolkjes, weinig wind.

25 juni
Erg vroeg wakker geworden, door het licht natuurlijk, en vroeg vertrokken. Toch wel moe door slaaptekort en hele dag tegenwind. Nog moeite gedaan om de watervoorraad aan te vullen. Eerst bij een viskwekerij geprobeerd maar ik zag niemand. Later water kunnen tappen bij een boothuis  met een regenwateropvang. Kampeerplek gevonden op bebost en moerassig eiland. De enige geschikte tentplekjes waren dicht bij de hoogwaterlijn.
 
26 juni:
Ik lig verwaaid. Een dikke 6 bfrt, talrijke plensbuien. Kan in die omstandigheden niet varen. Dus het is een hersteldagje geworden, veel geslapen gelezen en gegeten. Wel even spannende momenten met een hoge vloed tot vlakbij mijn tent.

27 juni. 5 bfrt maar gedurende de dag afnemend en van opzij. Af en toe nog een regenbui met aanzwellende wind. Goed genoeg om weer te gaan varen, eerst richting een plek waar ik via Google streetview een Coop had ontdekt, want ik begin door mijn voorraden heen te raken. Helaas blijkt de supermarkt opgedoekt te zijn en kan ik niets kopen. Nou ja ik kan het nog wel een dagje uitzingen. Sinds Kristiansund zie ik dagelijks de Hurtigruten mij tegemoet varen. Grappig idee dat ik daar over een tijdje ook op zit. Het passeren van de monding van de Trondheimfjord is begonnen, betekent weer rekening houden met de grote vaart wat altijd weer spannend is. Het weer blijft volgens de voorspellingen wisselvallig met geregeld vrij veel wind tegen. Best pittig, ik ben extra kampeerplekjes gaan zoeken om ook beperkte dagafstanden te kunnen varen. Moet ook rekening houden met opnieuw verwaaid komen te liggen. Morgen in ieder geval een kleine omweg langs Uthaug waar wel een supermarkt is. En daar de voorraden aanvullen.

2 opmerkingen:

  1. Ik zag net Uthaug op google earth en daar scheen heerlijk de zon ha ha .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lullig, als je je voorraden moet aanvullen en de winkel blijkt te zijn opgedoekt! Ik hoop dat het toch nog is gelukt. Het wordt misschien wel moeilijker, naarmate je noordelijker komt? Ook om goed water te krijgen? wij hebben hier al heimwee naar de rust en ruimte van Scandinavië! Succes en peddel verder.

    BeantwoordenVerwijderen