donderdag 27 april 2017

Aan boord

Gisteren het laatste stuk Kieler kanaal gedaan.
6 u op, half 8 op het water, heerlijk zonnig na weer een vorstnachtje.
Ik had goed en lang geslapen, voelde me fit en genoot
Zelfs het kanaal was nu leuk zeker nu ik km paaltjes van 80 en hoger ging zien.
Rond 1 u bij de sluizen aangekomen en dat was nog even een dingetje. Alle sluizen op 1 na waren kapot en beroepsvaart ging voor. 
Uiteindelijk anderhalf uur moeten wachten en toen opeens in de Kieler fjord. Wat heerlijk weids.
Langs de rechter oever gevaren tot aan de Kieler kanovereniging. Verrassing, er waren er 2, naast elkaar met allebei hun wekelijkse verenigingsavond. Bij elkaar zeker 40 peddelaars, van wedstrijdvaarders in K1 tot instappers in een stabiele 2 persoons.
Ik kreeg weer een plekje in het gras en de sleutel van de voorzieningen en later ook nog wat uitleg.
sluis OstSee kanal (Kiel)
Snel nog langs een outdoorshop gegaan want mijn slaapmatje was gesneuveld en ik kon ook wat nieuwe droogmaaltijden voor Zweden gebruiken.
Na weer een vorstnacht een dagje bezig geweest met diverse boodschappen doen, een wasje en alles goed prepareren voor Zweden.
Nu zit ik op de boot en morgenochtend is er iets ten westen van de veerterminal een mooi instapplekje.
Morgen volgens  yr.no nog een regendag maar daarna veel zonnetjes en stijgende temperaturen!
Zweden, ik heb er zin in!

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk zeg , toch een soort mijlpaaltje.
    Als beloning wat meer zon !!Dag kanjer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed, lekker even bijgekomen op de boot? Heel veel succes bij de volgende etappe en je gaat al gauw Anoushka weer zien! Ik ben ook benieuwd hoe het nu met jouw handen is. De mijne zijn nog aan het herstellen van Uitgeest-Termunterzijl! Heb jij geen last? Ik kijk uit naar je volgende bericht. Henk.

    BeantwoordenVerwijderen