donderdag 20 april 2017

Uitputting

Gisteren vanuit Oldenburg tot aan de Weser gekomen. Opnieuw in getijdegebied en Had niet veel zin vanwege de naderende kentering. Gelukkig want ik zat behoorlijk aan mijn tax.
Vandaag de Weser afgezakt tot aan Bremerhaven, opnieuw aan het einde van mijn latijn.

Het kostte moeite om maar steeds weer broodjes kaas weg te werken.
Aangekomen bij de kanovereniging Bremerhaven eerst een half uur op de steiger blijven liggen, toen moed verzameld en tent opgezet en stad in gegaan.
Ik voelde me uitgeput,  niet goed, wist niet of ik nog honger of dorst had.
Bij een fruitstalletje werd duidelijk dat ik wel trek in fruit had. Dat hielp iets.
Toen vond ik de redding in de vorm van een noedelsoep met kip en groenten, heerlijk pittig klaargemaakt door een plaatselijke Vietnamees.
Ik was van plan morgen door te gaan maar zie net een onweerswaarschuwing.. ik blijf nog een dagje in Bremerhaven.
Vanaf nu ook meer vers voedsel eten, die vriesdroogmaaltijden gaan me tegenstaan.
René gaat proberen nog foto's te plaatsen, ben benieuwd of het hem lukt vanaf een niet-Apple computer.

7 opmerkingen:

  1. Hoi Wieger. Goed om jezelf rust te gunnen. Je legt indrukwekkende afstanden af, maar vergeet niet dat het gaat om de reis zelf! Ik blijf je volgen, dat gaat perfect zo! Houd je haaks en vooral: veel plezier. Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is gelukt: Ik heb diverse foto's toegevoegd.

    Rust maar lekker een dagje uit: Bremen is een leuke stad. Er staat bijv een beeld van de Bremer stadsmuzikanten: haan op kat op hond op ezel; naar een bekend sprookje.
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Wieger,
    Ik zat nog eens na te denken over uitputting bij jou. Eigenlijk kan ik dat me bij jou helemaal niet voorstellen. Ook al niet na je eigen voorbereiding; conditioneel gezien.
    Zou het niet kunnen zijn dat er iets anders aan de hand is: daarbij denk ik eraan dat je hele einden peddelt in een flink ritme. Het zou kunnen zijn dat je daarbij flink wat vocht verliest. Dat merk je in jouw pak echter niet zo erg omdat het vocht naar buiten migreert en je zelf droog blijft. Probeer eens om al varend minstens 3 liter vocht door de dag heen te drinken.
    Groeten,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Wieger,
    Leuk om je zo een beetje te volgen. Hoop dat je je snel weer wat sterker voelt. Veel succes en ik hoop nog veel berichtjes van je te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk .Ik zie op google earth een heel leuk haventje , waar je net bent aangekomen.Slaap lekker daar en.....smakelijk eten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou Wieger, het weer zit je niet mee! Hopen dat het snel een beetje warmer wordt. En goed dat je nu niet de Elbe op gaat. Geniet van het oponthoud. Henk

    BeantwoordenVerwijderen