dinsdag 18 april 2017

Vloedstroom

Gisteren vertrokken uit Termunterzijl, na kort interview met de locale pers.
De planning luisterde nauw, met opkomend tij 60 km ver komen tot aan het Elisabethfehnkanal.
Als ik te laat zou zijn zou de ebstroom gaan lopen en kon ik het schudden.
Het werd 7,5 uur non stop peddelen met alleen korte drijfpauzes.
Veel eten bij de hand en niet te veel drinken, anders zou ik moeten plassen. Is dit nog leuk?
Het was leuk toen ik het ging halen.

Vandaag had ik geen stromend water maar kanalen. Wat relaxed! Ik kon onderweg naar believen stoppen (en moest ook 3 x overdragen bij kleine sluisjes)
Nu aangekomen in Oldenburg bij de plaatselijke Kanovereniging. Verwarmd clubhuis en ik mag gebruik maken van alle voorzieningen.
Kan ik mijn broodjes smeren met een beetje zacht geworden boter.

Vanmorgen stond het ijs op mijn tent en ook vannacht zal het weer gaan vriezen.
Dat wordt met donsjack in de slaapzak.
Overdag vind ik het frisse weer heerlijk, mag zo wel blijven.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Wieger,
    Daar heb je toch wel een heel mooi plekje aan de Weser gevonden!!!! Wild kamperen is ovh het mooiste; ook al heb je er geen douche ;-)
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, goed te zien via Google earth! Via de site van de KVU: http://www.kanovereniging-uitgeest.nl/index.php/nieuws/403-per-kajak-van-uitgeest-naar-de-noordkaap

    BeantwoordenVerwijderen