donderdag 6 juli 2017

Afzien en genieten

4-7
Vanuit de hytte op camping Rørvik vertrokken. Beetje saaie vaardag langs een voor mijn gevoel eindeloze kuststrook met weinig variatie. De laatste 2 u buffelen tegen de wind. Prachtig kampeerplekje, een friluftsomrade met sanitaire voorzieningen. Door de wind geen last van muggen.
5-7
Dag van afzien, hele dag buffelen tegen de wind, ik durfde een oversteek aanvankelijk niet te maken omdat ik met de steile golven tegen nauwelijks vooruitkwam en er op een gegeven moment wel een flink vrachtschip passeerde. Met wat luwende wind kon ik de oversteek toch maken.
Nog voor de oversteek kwam ik langs een klif waarlangs 7 zeearenden zweefden.
Ik was oorspronkelijk van plan om Brønnøysund kort aan te doen voor boodschappen en dan weer door te varen maar gezien de tegenwind werd Brønnøysund de eindhalte van de dag. De kano heb ik in de jachthaven achtergelaten en ingecheckt in hotel, heerlijk warme douche en zacht bed en restaurant.
6-7
Voelde mijn lijf nog wel van gisteren maar had vandaag de hele dag een briesje mee. Ontspannen en genietend de dag door gekomen. Prachtige vergezichten op eilanden en weer hoge besneeuwde bergen. De Syv Søstre ook al in het zicht, hun toppen gehuld in wolken.

2 opmerkingen:

  1. Uit je blog krijg ik de indruk dat je de laatste 2 weken nu echt op reis bent. Meer tijd voor contacten en genieten en met op z'n tijd rust. Mooi, zo gaat die goed. Waarschijnlijk kan je straks niet meer stoppen en peddel je door naar China of zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee toch Rene.... Na een nu nog best lange reis de Poolcirkel over volgt de terugtocht, naar de thuishaven. Daar worden vast wel weer plannen gemaakt. Plannen die iets kleiner zijn, dan vaar ik/varen we mee.

      Verwijderen