donderdag 13 juli 2017

Lekker in een hytte

10-7
Rond 9:30 vertrokken, lekker rustig aan. Bij de eerste oversteek weer vlak langs de noord gaande Hurtigruten. Weinig wind, bewolkt. Pauze na ruim 20 km. Na de pauze een heftig tegenfront. Slecht zicht. Gelukkig kon ik nog net de overkant zien doorschemeren bij 2 oversteken. De totale dagafstand was 35 km, toch toenemend vermoeid. het kampeerplekje was redelijk: hoog opgeschoten gras/bloemen, een bij eb toch wel erg lang strand.
Bij aankomst regent het niet meer, een uur later is de lucht strakblauw.

11-7
De laatste, korte, etappe naar Bodø. Zonnig.
Vertrek bij eb dus eerst de onbeladen boot naar de  verre waterlijn gebracht en toen de spullen er in. Pffff..
Na 10 km een pauzeplekje op een prachtig strandje. Dan volgt nog een oversteek van 15 km tot camping Bodøsjoen. Een Hytte genomen, was gedaan en uitgehangen onder het afdak, droogpak en anorak in zoetwater uitgespoeld. Blij met het vooruitzicht van enkele dagen rust.

12-7
Bodø in gegaan, info over Lofoten en veerverbindingen gehaald bij de Turist Info, lunch in restaurantje.
Vanaf de middag begint het te regenen en volgens yr.no blijft het enkele dagen regenen.

13-7:
Het regent al meer dan een etmaal nu en het waait ook behoorlijk. Blij dat ik in de hytte zit. Ik was van plan morgen over te steken naar de Lofoten maar gezien de weersvoorspellingen stel ik het een dagje uit en heb ik de hut tot zaterdag bijgeboekt. Ik lees nu dat Tom Dumoulin de giro heeft gewonnen, wow!
Afgelopen 2 dagen heb ik zelf gekookt, vanavond lekker uit eten. Ga ik weer uitgedost als beertje Paddington met regenhoedje, anorak, regenbroek en laarzen.

1 opmerking:

  1. Hoi Wieger. Jammer van die regen. Maar zo te zien maak je er het beste van! Ik denk dat je geen spijt zult krijgen van je besluit om de veerboot te pakken. Alvast veel plezier daar op de Lofoten straks.

    BeantwoordenVerwijderen