zaterdag 27 mei 2017

Afzien met een visje

Zit nu , 27-5, 08:30, te wachten bij het tankstation en de SPAR. Het blijkt lordag (zaterdag) te zijn en dan gaan ze pas om 9 u open. Zit wel in het zonnetje. Mijn waterzak heeft het begeven, dus een alternatief nodig uit winkel of tankstation. (Tankje of frisdrankflessen)
Vannacht gemerkt dat het niet meer donker wordt. En ik lijk me nu weer beter te voelen.
25-5
Helaas, motregen en slecht zicht, de hele dag. Ik moest 1 oversteek doen over een scheepvaartroute dus heel goed de AIS in de gaten gehouden. Het varen gaat niet lekker, mijn lijf zeurt. Gelukkig hoef ik niet ver vandaag. Ter afleiding maar weer een lijntje uitgegooid en zowaar.. raak. Het beest binnengehaald, toen onthand. Hij was te groot voor mijn pan en ik had ook geen vastomlijnd plan hoe dit dier te slachten. Gelukkig ontsnapte de vis na onthaken. Doorgevist met nu wel een plan, en even later bleek er weer een aan de haak te zitten, een kleiner exemplaar van dezelfde soort, Henk zou later aangeven dat het een pollak of witte koolvis was. Deze is in de pan beland.
26-5
In de ochtend eindelijk droog.
Toch geen lekkere vaardag, nog steeds een lijf wat niet echt wil. Het kwam weer uit dat het ook vandaag geen lange etappe was, rond 15:00 op de bestemming en dat was wel heel mooi binnenvaren.
Op loopafstand een SPAR waar ik eerst maar een broodje en een cola neem en uitgebreid over de app klaag hoe zwaar ik het heb met Anoushka. Dat alles helpt enorm en met opgeruimd gemoed geniet ik van de avond en het zachte weer. Leuk dat de zonnepanelen hier om 20:00 ook nog goed werken.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Wieger,
    "Hier" in Castricum belooft het vandaag 30 graden te worden. Vandaag vieren we Fabrice' verjaardag. Hij is 9 jaar geworden begin mei. Vandaag dus met 9 energieke jongetjes in de hitte een feestje vieren... Wellicht is de kayak dan niet eens zo'n slechte plek... :). Maar je mist wel de appeltaart met slagroom en de limo.... Tussen de bedrijven door lees ik regelmatig je blog. Wat fijn om af en toe berichten uit een "andere wereld" te lezen. Ondanks de warmte staat er hier flink wat wind. Ik denk dat ik binnenkort de kano ook weer eens pak om langs de kust te varen. Veel sterkte wensen we je de komende kilometers. Het lijkt me dat het steeds onbewoonder wordt in de regionen waar je belandt. En bedankt voor je blogs!
    Hartelijke groeten, Chris & Judith, Fabrice, Deirdre en Eli

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Wieger. Balen van die waterzak zeg. Benieuwd hoe je dat hebt opgelost. Ik zal zelf in elk geval een reserve meenemen als we naar Zweden gaan, je weet maar nooit. Een grote vis kun je het beste in moten snijden voor het bakken, dan past hij wel in je pan. Stukken gebakken vis zijn ook wel een dag te bewaren, maar ik snap wel dat het lastig is om dat op te bergen in je proviandvak. Nog een "vaderlijk"advies: om je lijf rust te gunnen zou je een dag kunnen overslaan en eens op een leuk plekje een dag luieren. Dan houdt je lijf wel op met zeuren, denk ik. Veel plezier nog, Henk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn colaflessen geworden. ik kon lege krijgen van een aardig meisje bij het tankstation. Jij had toch ook flessen bij je?

      Verwijderen
  3. Plan bijstellen, rustdagen inplannen, en dan is er nog de mentale component. Als Frank terug is van zijn expeditie in de Schotse Hooglanden volgen zijn uitgebreidere adviezen en ervaringen. Tot die tijd net zo langzaam of kort varen tot het genieten weer grotendeels terug komt en de zon begint te schijnen. En wat vaker zeuren als nodig ��. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat je verzuipt. Net als de levens die je verkloot heb bij ggz

    BeantwoordenVerwijderen