maandag 1 mei 2017

Even was er twijfel

Gisteren zat ik er weer eens door.
Lange oversteek over open water gedaan, werd daarbij door vloedstroom steeds naar het oosten weggezet. Ik passeerde een gebied met grote inhammen dus daar wilde het water wel heen.
Ook last van doorsijpelen van spatzeil bij mijn rug en ik had vandaag mijn droogbroek gecombineerd met lichte anorak. Resultaat was water in mijn droogbroek, gedver.
Ergens op een klein rotseilanden heb ik me omgekleed. Maar na ook nog een slechte nacht begon ik te twijfelen: is dit wat ik nog 4 maanden wil doen?

Hamburger in Hamburgsund
Vandaag heb ik het anders aangepakt. Niet zo ver, gewoon mijn droogpak aan en m'n andere spatzeil. Na 1,5 u varen een uitgebreide pauze genomen in Hamburgsund waar ik mijn honger stilde met hamburger frites en cola en heerlijk buiten in het zonnetje kon zitten. 17 graden hier!
Met voorraadje nieuwe boodschappen en aangevulde watervoorraad nog enkele uurtjes doorgevaren en nu sta ik weer op een heel mooi eilandje. Tijd genomen om met verrekijker rond te kijken. Ik zag stern-achtigen die ik niet kende, wat groter en wat meer grijs van kleur.
Genoten van zonsondergang.
Wat me tegenvalt is dat ik tot nu toe nauwelijks zeehonden zie. Wel veel eidereenden.


3 opmerkingen:

  1. Goed dat je in Hamburgsund was . Wat een leuke plaats met die gekleurde huizen.
    Lang leve google earth !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar in ieder geval heb je mooie kampeerplekjes. Het doet me deugd dat je in Zweden tot nu toe alle plekjes hebt uit het Zweedse boekje met kampeerplekjes.
    Hulde aan de Zweedse peddelaar die dat allemaal verzameld en gepubliceerd heeft.

    Op 2 mei kom je ter hoogte van Grebbestad langs het eilandje Kaften. Dat was vorig jaar ons laatste kampeerplekje. Dit jaar gaan we van daaraf weer beginnen met het vervolg.
    Kijk er maar eens rond als je tijd hebt; Mooie plek voor een koffiepauze ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat gevoel van water in de droogbroek ken ik, zoals je weet. Echt naar om in een plasje te zitten! Maar die beloningen als in de zon op een terrasje en kamperen op de mooiste plekjes, daar doe je het toch voor. Je hebt de tijd. Groet, Henk.

    BeantwoordenVerwijderen