vrijdag 5 mei 2017

Stranddagje

Links zie je in de verte Struten
Gisteren afscheid genomen van Bohuslan (het stuk Zweden dat ik heb gedaan) en Noorwegen in gekomen. Iets andere sfeer. De huisjes lijken wat meer op te gaan in het landschap.
Na een aangename koffiepauze nog enkele uurtjes doorgevaren tot Struten, een vuurtoreneiland vanwaar ik de Oslofjord goed kan oversteken.
Mijn kano heeft er dankzij Struten wel wat krassen bij, een keienstrand.
Al mijn kampeerspullen heb ik naar de top van het eiland gesleept waar naast het vuurtorenhuisje wat geschikt grasland was.'s-Avonds maar weer genoten van een windstille zonsondergang.

Vandaag dus de oversteek van de Oslofjord en dus weer een scheepvaartroute. En het zou noord waaien. Dus geheel voorbereid, rekening houdend met weggezet worden naar het zuiden en met close encounters, met de marifoon binnen handbereik de overtocht begonnen met een westelijke koers. Ik kon richten op een soort silhouet van een eiland aan de overkant en merkte dat ik niet werd weggezet. Ook geen grote schepen gezien behalve de veerboot van Kiel naar Oslo maar die passeerde ruim voor  mij. Na 2 uur varen bereikte ik de eilanden langs de westelijke kust van de Oslofjord en eigenlijk hoefde ik niet verder. Dus eerst een heerlijk schepijsje genuttigd bij een haventje, toen nog een stukje met vislijn gevaren (niets gevangen) en toen aangelegd op een groot strand, ook geschikt voor de kanogroep die hier in juni komt varen, en de rest van de middag heerlijk aan het strand gezeten. Warm weer. Mezelf voor het eerst een goede schrobbeurt gegeven in zee, mocht ook wel want de laatste wasbeurt was op de veerpont.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten