zondag 7 mei 2017

Warm

Eergisteravond nog een wandeling over het eiland gemaakt. De nachten zijn niet meer koud, dus geen muts en lange onderbroek meer aan. Gisterochtend rustig opgestart. Dat houdt in dat ik niet aan het multitasken ben, maar de dingen één voor één doe.
Voor vertrek nog een praatje gemaakt met de plaatselijke boswachter die aan kwam varen en die duidelijk trots was op zijn natuurgebied. Hij kon me ook vertellen dat mijn vislijn en nepvisje wel goed waren. Het is de tijd van de zeeforel en het water begint op temperatuur te komen dus beginnen ze ook te jagen. Hij raadde me aan om langs ondieptes te gaan, daar zouden ze zitten, zich tegoed doend aan kleine schaaldieren en visjes.

Rond 11 u in de boot. Warm! Geregeld mijn pet kletsnat geschept en opgezet.
Na uurtje varen een kano ontmoeting met Björn. Hij zou met zijn vrouw begin juli ruim een week gaan kajakken bij Molde in de buurt dus als ik daar ook zou zijn moest ik hem maar bellen.
Met mijn vislijnen langs allerlei ondieptes gegaan tot ergernis van de lokale eidereendpopulatie. Maar de zeeforel had er nog geen zin in.
In de namiddag weer een heerlijk zandstrandje gevonden.
En 's avonds meer weer eens een kampvuurtje gemaakt.
Vandaag ander weer, kouder en regen. Eenmaal in de kano, goed aangekleed met trui onder droogpak, muts onder zuidwester, is dat niet erg. Rockhoppend de kust gevolgd en de fjord van Larvik overgestoken naar Stavern waar ik net een Pizza, cola en schepijs heb genuttigd in de plaatselijke havensnackbar. Over 30' stopt de regen en gaat het weer opklaren. Dan zal ik nog een laatste kampeerplekje zoeken. Anoushka zit al op de boot naar Oslo en vanaf morgen hebben we 3 dagen een hotelletje in Larvik.

2 opmerkingen:

  1. Het is zo fijn om je reis te volgen..Vooral op zo'n superdag als nu. En weer zo'n lekkere baai om te kamperen.
    Als een hotel nu maar niet tegen valt.... ha ha ha
    Dag heel veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet samen maar fijn daar in Larvik !

    BeantwoordenVerwijderen