woensdag 3 mei 2017

Zigzagkoers

Ik ben de laatste dagen mijn best aan het doen om niet te snel en te ver te gaan. Anders ben ik 8 mei al ruim voorbij Larvik. Vandaag ging dat relaxte peddelen erg goed. Ik was gisteren in de Koster archipel aangekomen, een beschermd natuurgebied.

Vandaag ben ik daar op mijn dooie gemak doorheen gegaan, eerst de buitenste eilanden, toen naar binnen en tussen syd- en nord Koster door.
Vandaag wel groepjes zeehonden gezien en een zeehond die herhaaldelijk tijdens het zwemmen boven het water uit sprong. In het dorpje op syd Koster willen lunchen maar alles was dicht De plankieren van de kiosk werden net geverfd. Het seizoen is hier nog niet begonnen. Dus maar de eigen boterhammen opgegeten. Die waren belegd met de laatste stukjes kaas uit Edam. Ook de droge worst van de markt in Appingedam is vandaag opgegaan.
Ik heb nog steeds een voorraadje van de gedroogde rijst die ik van Tiny en René kreeg, daar ben ik zuinig op.
Na de lunch nog een kleine 10 km gevaren en lekker vroeg aangekomen op weer een heerlijk kampeereilandje.
De zonnecellen doen het goed, de powerbank was in 1 dag weer geheel opgeladen.

Nog over mijn handen (Henk vroeg daar laatst naar): geen last van blaren, wel eeltvorming. Mijn iPhone herkent mijn vingerafdruk niet meer. Verder wel een paar wondjes bij de nagelranden die ik oploop bij het proppen van bagage in droogzakken en in de luiken.

2 opmerkingen:

  1. Wat een luisterrijk plekje weer! En wat zal het fijn zijn om straks Anoushka te zien. Pas op met die wondjes, want die genezen moeilijk als je handen vaak nat worden. Heb je iets bij je om die te verzorgen? Henk.

    BeantwoordenVerwijderen